joi, 25 aprilie 2013

Băile Felix

     Iunie/ iulie 2009-  Itinerariu de vacanță: Brașov- Băile Felix- Oradea- Budapesta

    Putem șterge primul obiectiv de pe listă, Brașovul. Ne continuăm drumul către Băile Felix. Urmează o nouă experiență pe care nu am mai trăit- o, aceea de a călători cu trenul la cușetă.  Mai incomod a fost faptul că a trebuit să petrecem câteva ore de noapte prin Brașov și prin gară, până pe la miezul nopții, când bineînțeles cu întârzierea de rigoare care este de obicei inclusă în prețul biletului ne- am urcat în trenul care urma să ne ducă la destinația finală. A fost super, ținând cont de faptul că după o noapte pe drum am ajuns odihniți, dis-de-dimineață, la Oradea. Variante de transport erau și pe timp de zi, însă am scutit o noapte de cazare la hotel și bineînțeles oboseala de pe acel drum destul de lung.
De la gară am luat tramvaiul până la capătul orașului, de unde sunt curse regulate până la Băile Felix.


Au urmat opt zile de huzur care au cuprins bălăceală și plajă la piscina cu apă termală de la hotelul Mureș la care am fost cazați, nenumărate plimbări pe aleile dintre ochiurile de apă decorate din plin cu nuferi și populate cu broaște țestoase și pești care făceau deliciul turiștilor, mai ales a copiilor, și serii întregi de badminton desfășurate în parcul din stațiune. M- am bucurat că nu am ales sejurul în stațiunea 1 Mai, care era jalnică față de Băile Felix, cu excepția câtorva spații de cazare mai de doamne ajută. Bineînțeles că nu am ratat o plimbare călare pe caii de la herghelia de la marginea stațiunii.
Un alt atu al acestei stațíuni este și acela că de acolo se organizează excursii pe la obiective turistice interesante din acel colț al României și nu numai. E bine să ai pașaportul la tine dacă vrei să faci excursii de 1- 2 zile în Ungaria, Cehia, Austria. Fiind aproape de granița cu Ungaria și ținând cont că deja ai străbătut țara pe toată lungimea ei, vai cum, de aici încolo drumurile sunt o bagatelă, iar succesul unei excursii este amplificat de un transport civilizat pe autostrăzile altora.













Un comentariu: