sâmbătă, 11 mai 2013

Vatra Dornei în miez de vară

     Iunie 2012 Itinerariu de vacanță- Mărășești- Piatra Neamț- M. Agapia- Suceava- Ciprian Porumbescu- Salina Cacica- M. Arbore- M. Sucevița- M. Moldovița- M. Humorului- M. Voroneț- Vatra Dornei- Durău- Borsec

<<< Urmează firul jurnalului de călătoriei >>>

    Lăsăm în urmă Voronețul încărcat de istorie, și o luăm pe E58 către Vatra Dornei. Nu rezistăm și facem un mic popas, după primele mele serpentine ca șofer, să admirăm priveliștea pe care am lăsat- o în urmă.






  După trei sejururi, de- alungul vremii, la Vatra Dornei, toate pe timp de iarnă, în sfârșit am ajuns pe aceste plaiuri și vara. Chiar dacă am fost doar în trecere, m- am convins.
Vatra Dornei, vara, este exact așa cum mi- am închipuit. 



Parcul natural din centrul stațiunii, cu aleile străjuite de statuile celebrilor scriitori și compozitori români,   renumit pentru veverițele sale, precum și cazinoul care încă mai este în renovare, sunt ''ingrediente'' pe care multe stațiuni și le- ar dori. În oraș, cele mai interesante atracții turistice sunt Muzeul Etnografic al Bucovinei și Muzeul Vânătorii și al Științelor Naturale. Din stațiune se organizează numeroase excursii în nordul Moldovei sau în Maramureș. Personal am fost în trei excursii, toate iarna, în 2008 la mănăstirile din  nordul Moldovei și la Hanul lui Dracula, în Pasul Tihuța, iar în 2011 în Maramureș. Succesul acestora a fost asigurat de ghizii foarte bine pregătiți care ne- au alungat plictiseala care apare la un drum lung prin informațiile despre obiectivele vizitate, despre datinile și obiceiurile de pe acele meleaguri.












      În perioada sezonului rece turiștilor le stau la dispoziție două pârtii de schi: pârtia de schi 
Dealu Negru, și pârtia de schi Parc. Pârtia de schi Dealu Negru beneficiază de o instalație de transport cu telescaun disponibilă tot timpul anului. Ai la dispoziție aproximativ 20 de minute, cât durează urcarea, timp în care poți admira peisajele pitorești ale câtorva masive muntoase ce înconjoară depresiunea. Numai spun de panorama orașului care vă este oferită la coborâre.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu